Pages

Tuesday, November 10, 2009

KENA TAHAN MCM2

tahan aper ye????  org yg diawal kehamilan ni..
banyak pantang larangnya.. lagi2 anak org jawa...
itu tak leh..ini takleh..
mulut kena jaga ( tu dah mmg semua ibu2 buat)..
sememangnya...walau apa pun...
pantang larang orang tua-tua aku still amalkan dan ikut...
tak salah pun klu nak ikut.. betul tak???...(bukan kena bayar klu ikut punnn....)
tapi bila tengok tapai pulut yg mak aku buat masa ada member order hari tu...
adoiiii tak tahan nyer... sedapnyer tapai tuuuu!!!... tapi fokus balik...


anak!! anak!!! anak!!!


tak pe la... tunggu la sampai boleh mkn balik...( memujuk hati la katanya )
.........
semalam petang g pasar malam... adoiyai!! lagi satu dugaan...
orang duk longgok durian...adussss.... tolong la...
sedapnya dapat mkn durian waktu sekang ni...
bau durian yang sepoi2 tu kengkadang boleh menggugat dan menggoda halwa tekak bila kadang2 bau tu masuk kat pangkal hidung aku ni....dapat dalam seulas dua pun jadi la....
tapi kena fokus balik...

anak !!!! anak!!! anak!!!..


dan aku mula terfikir...agaknya mcm tu la dulu mak aku mengandung kan aku...
kena tahan itu..ini... kena korbankan segala-galanya utk aku...
dan sekarang aku mula terfikir...
betapa kita mmg perlu menyayangi mak kita walau apa cara sekalipun...
dan menasihatkan diri aku supaya menyayangi mak aku...
( sblum ni mmg sayang... tapi syg lebih sikit...)


bak kata org...''hanya yang mengalami sendiri yang akan mengetahui apa yg dialami oleh org lain...''
hanya jauhari mengenal manikam?... ermmm manikam kenal jauhari jugak tak agak2 nye?

No comments: