Pages

Friday, February 25, 2011

Saman PDRM

sekarang....sana sini org duk cerita pasal ni...
kat opis..kat rumah... kat tv..kat radio...
nape?..nape?...
aku pun terbuka hati nak check gak keta aku.....
agak2 ader saman ke tak...

hari tu dah agak lama la.... aku try guna sms...
type begini ye pada sape2 yg nak cuba mcm aku...

"POLIS SAMAN NO.IC@Plat Kenderaan dan hantar ke 32728"

msg berbunyi begini...
"kereta anda tiada saman" lebih kurang ar bunyi nyer camtu...
wah sangat berhemah aku memandu nampaknya ye....

tetiba hari tu agak sedikit lama selepas beberapa aku sms hari tu...
aku try lagi sms.....
mesejnya berbunyi begini...

"anda mempunyai 5 saman"

aiiii......baru beberapa minggu tak check tetiba ada 5 saman... hebat betul polis2 ni wat keje yeee

msg berikutnye lebih kurang berbunyi begini lagi...

"untuk makluman lanjut sila beri e-mail anda...kami akan menghantar maklumat saman ke e-mail anda....
klu tak percaya sangat kannnn!! "

so aku pun masukkan email address aku...
dan beberapa saat pas tu ...


maklumat kereta terpaksa dirahsiakan....

so tebeliak la segala mata-mata  aku yang ada 
2 biji mata je pun bukannya banyak sangat
tak puas hati...nak g check kat balai...
call laki aku...terus gi balai trafik klang...

............................

2.30pm....
baru balik dari balai trafik...
tak jadi g check n bayar....
ramai giler org.....

baru teringat aku ada sorang pakcik polis...
mcm mana aku boleh lupa darah daging sendiri..ish~.... time ni la ingat sedara..
anak dirumah mati kelaparan , monyet di hutan disusukan betul......
call pakcik...
lantas....
masalah??? tiada lagiiii...

maklumat yang aku dpt kat e-mail tu...
sebenarnya...

maklumat yg BETUL lagi SOHIH~
hik..hik..hik...

malu sendiri ngan kesalahan sendiri...
nak wat camne.. bayar je la....
.....................
nota kaki: duit RM390.00 aku dibawa bersama angin kereta ku yg berdesup laju...
kelihatan sgt mencarut disitu~
sgt menyesal melihat duit pergi begitu saja..... 
arrrgghhhhh~ lupakan dengan handphone baru mu itu~

No comments: