Pages

Saturday, October 1, 2011

Sakit Hati membawa ke Kanser Hati


kejadian dia sebuah hospital kerajaan..
ambil ubat utk mak aku...

aku tak kesah banyak kali mana pun mak aku suruh aku amikkan ubat utk dia..
sebab aku sayang mak aku..
dan aku tak suka klu ape2 jadi kat mak aku..

dan aku tak kesah pun klu kerusi yg aku sedang duduk tu hanya kerusi utk bukan muslim...
ader ku kesah....
yg duduk kat wilcha tu bukan mak aku...
mak org lain...

kesah yg aku tersangat kesahkan ini ialah...
doktor sahkan mak aku mengidap kanser hati...
aku mmg redha...
terpaksa terima kenyataan....

tahap pertama..
selama 2  tahun mak aku sakit dulu..asyik2 ulang alik ke hospital..
setelah 2 thn baru tahu sakit mak aku tu..

bila dia dah sahkan ..
*dia tu merujuk kpd doktor2 yg ada kat spital tu..
doktor2 plak merujuk kpd berapa ramainya doktor yg check mak aku selama 2 tahun itu..
sbb aku bukan doktor, jadi aku tak tahu camne dorang2 ni rotate keje..
yang memungkinkan dorang ni kena baca repot2 dulu setiap kali nak rawat mak aku...
macam (*^*^&*%^*%^5...

berbalik kpd kekesahkan  aku ini ialah..
mereka2 dan dorang2 tu dah sahkan mak aku kena kanser hati..
ubat yg aku amik masa sebelum mak aku disahkan ...
dan ubat yg selepas mak aku disahkan...
adalah sama...
vitamin ngan ubat tahan debar..
(entah ape jadah namanya aku tak hengat)


betul la aku tak paham...
sebab aku bukan doktor...
tapi klu pikir sbg seorang manusia waras...
sebelum dan selepas adalah perkara yg berbeza..

kemudian dia suruh mak aku rujuk Hospital Selayang...
ok ..tu aku paham..

yg aku tak paham lagi..
dia suruh pergi bulan 1
Jadah ape..  dah tau mak aku kena kanser...
kena tunggu 3 bulan...

tanpa buat ape2...
tanpa ubat khusus utk kanser mak aku..
tanpa rekod ape2..
tanpa kata apa2..

3 bulan ...
mcm2 boleh jadi oiiii..
sel kenser tu buat nya duduk diam je dlm badan kiter ni...

ko boleh pikir tak..
wahai org2 yg terpelajar??

ahh! malas la nak citer banyak..
mak aku kanser hati...
aku plak sakit hati ngan mereka2 itu

......................
nota kaki: 10.10.2011.. aku akan bawa mak aku g PPUM...
org lain tak ada masa nak pikir kan hal org lain..
melainkan kita yg kena pikir utk kita dan keluarga kita..
so..lu pikir la sendiri...

No comments: