Pages

Monday, February 27, 2012

Senin..

entry hari ni bukan nak citer pasal pakcik Senin..
Bukan nak Citer Pasal bapak Kawan aku pun...
arwah dah pun... alfatihah utk arwah...
ni pasal senin lagi satu...

biasa hari ni aku akan dijangkiti penyakit Monday Fever...
tapi pepagi bute tadi.. disamping renyai2 nya deraian hujan diluar rumah
dengan cuaca yg sangat2 sejuk ku gagahkan jua kaki ku ini ..

mengambil sebijik baldi  yg diikat di belakang rumah...
sambil menggosok mata yang tak berapa boleh nak dibuka...
sesekali terdengar ayam berkokok dihujung kampung...
baldi yg diikat dicampak ke dalam perigi...
sambil menyedok air ... berus gigi digigit... ubat gigi dipicit... digosok ke pipi...

sahhh.. mmg mamai... celik2 mata... rupa2 dah ada dlm bilik air... sejuk nyeee ya amat...

nak je aku tarik balik selimut... tidur sampai hujan berenti... ape de hal.. cuti ada lagi 18 hari..
mc pun ada lagi 18 hari tak pakaia lagi (tu la dia.. tak reti nak beringat..)

tapi mengenangkan tugas yg menunggu kat opis (ceh~ ntah bila pk pasal keje plak ntah) mengenangkan kesian kat kengkawan kena back up keje plak kang...
dengan rasa renda diri yg dah mmg rendah pun... dgn rasa berbagai rasa..
takpe la ku lembutkan hati, pegi gak keje... walau hakikat nya dlm hati menjerit-jerit, meronta-ronta...
malas!!... malas!!.. malas!!....

sampai je tempat keje... cam biasa..
cerita2 sabtu dah ahad di refresh balik ngan kawan2...
si polan... bla..bla.. bla..
aku sabtu hari tu... bla..bla..bla...
semalam aku ..bla..blaa... blaaa...
erm... aku dengan lemaunya... mata tak ubah seperti seekor garfield... letak handbag atas kerusi..
sedikit mengeluh.. sambil beristigfar...ermmm... dalam hati berkata lagi.. (ni jugak yg aku nengok betahun-tahun) setiap minggu sama je...

end~
(tetiba terus end)


No comments: