Pages

Thursday, March 24, 2011

Orang Kaya Tokey apa?

tetiba aku teringat pasal anak buah aku yg sorang ni
namanya kudip..(nama sebenar muhammad hadif fitri)
masa tu umurnye 5 thn...


masa tu kitorang otw nak balik kampung'
tetiba mak aku merangkap nenek dia bersuara...


nenek: "banyaknya la rumah besar sekarang ye...ntah mane la dorang ni dpt duit ye...."

mama kudip: "buat bisnes la tu gaknye"

aku: "ntah bisnes ape la yg dorang ni buat agaknye ye"

frm d' other side~ si kudip sibuk tepusing kiri tepusing kanan nak nengok rumah2 yg dimaksudkan oleh kami-kami kaze ni...

nenek: "tokey cd cetak rompak kot"

mama kudip: "ntah-ntah tokey kelab dangdut" 

aku: "kontraktor gaknye"

nenek: "tokey dadah gaknye"

mama kudip: "tak la ni mesti tokey seludup pompuan ni"

ntah2 tokey... bla..bla..bla.....

sedang kami-kami ni memerah otak... dah mcm gaya nak matikan bom...memikirkan apakah profession yg sesuai utk org2 kaya berumah besar tu... 
si kudip ni tetiba bersuara dengan muka selambe dan tidak bersalahnya...


kudip: "tokey nomor (nombor) la tuuu"....



kitorang semua...........


 nota kaki: entah sape la yang bagi teladan yg baik kat si kudip ni gaknye~
tambahan nota kaki iaitu kaki cagu: budak2 cepat belajar...hati2 ketika berkata-kata...

No comments: