Pages

Thursday, April 14, 2011

KLINIK BMW X6

 lately macam2 jadi kat aku...
arrrggghhhhh tensionnyewww....

badan tak sehat....
ubat makin banyak....
batuk dah beransur pulih...duit plak dah beransur2 semakin tak pulih...aarrrggg terok terok terokkk...

benci..benci..benci....

hari ni baru masuk keje selepas dpt cuti 2 hari...
isnin ngan selasa ritu aku dapat cuti....
pergi klinik ....
minta injection utk batuk...

aku dah tak mampu nak tahan lagi dah batuk yg mcm nak tekeluar biji mata...memecahkan gegendang telinga..dan segaja jadah lagi arrr....
sampai jiran aku merangkap kakak aku pun dpt dengar dari rumah dia..akan kemerduan batuk aku yg cam nak mam**s tu....

memula tu aku mcm mcm2 ubat batuk... sampai makcik aku bg ubat paling yg paling kuat katanya la.. pun tak jalan... mcm2 petua aku buat.. pun tak jalan....

sabtu lepas kau gi klinik kat ijok... masa laki aku batuk teruk dulu...dia buat injection...dah ok...bila aku gi hari tu doktor cakap.. "batuk mmg takde injection, paling2 pun klau nak baik kita boleh masukkan gas...nak bagi lapang kan dada "


aku tanya lagi "Klau masuk gas tu ok ke doktor?"
dia jawab : "ok...nanti awak rasa lapang sket"
aku: "aa boleh ar doktor...asalkan baik.."


aku pun buatlah..masukkan gas...dah macam org semput pun ader gayanyer...
selesai... total semua RM48.00....

malam tu aku balik umah mak mertua aku....
batuk makin teruk....
binawe tol aa doktor ni... kata nya mkin lapang.. aku dah rasa dada aku ni makin parah je....
batuk lagi teruk... ubat batuk aku dah telah ikut suka...
mlm tu pengsan mcm org balik perang... adik beradik laki aku semua balik....
aku leh bantai tdo depan tv... (dengan sopan ye tdo) bukan membongkang tak tentu pasal....
aku nampak dorang bukak durian.. sngt sedap!!! tapi malangnya... aku mampu hidu je....

aku dah tak hirau org2 sekeliling...
aku teros membongkang...
tengah malam...sumer org dah tdo.. aku plak tak leh tdo...
batuk2.. makin teruk....
sampai terpaksa duduk dapur...
.....
esok nya sama jugak....

....

hari isnin...
aku tak puas hati aku gi la satu klinik kat Batang Berjuntai... sekarang dikenali dgn nama Bestari Jaya ....
org kata klinik tu ader wat injection....
ni suggest kan olah kwn kakak aku


dengan perasaan yg despret sgt...
aku terus g...

sampai je klinik yg dimaksudkan...
keta waja abang aku parking sebelah kereta ni...
perghhh besar giler...
sgt kerdil kereta waja abg aku disisinya...
X6 BMW



dah bajet dah...ni mesti kereta doktor ni....
so masuk dalam..
bagi i.c tunggu beberapa minit..
seorang staff klinik panggil ke bilik belakang..
check tekanan darah katanya...

staff: "akak keje ke belajar?"
aku:"kerja"
staff : "kerja kat mana"
aku: "klang"
staff: "kerajaa ke swasta?"
aku: "kerajaan"

selesai check tekanan darah dia suruh aku keluar...
pastu tunggu doktor panggil...

tunggu punyer la lama.. sampai aku tertido-tido..
kakak aku lagi tak le bla..
siap makan kat kedai sebelah..cettt...

selesai aku tido 2-3 lelap.. nama aku pun dipanggil

doktor ckp dada aku ni dah banyak ngan ka*ak....
sebab hari sabtu tu aku dah sedut gak....
ka*ak makin besapah... huh~ ptut la cam nak mam**s aku kat umah mak mertuhak aku....


dia bagi injection.. pastu dia akan bagi infrared kat dada n belakang aku utk cairkan kahak...
staff dia iron badan aku baeekkk punyer...
kena buka baju plak tu...
issshhhhh~ ternoda i disitu~
sib baik staff pompuan tau....

selesai semua...
nama aku dipanggil utk amik ubat....
4 jenis ubat...

ubat dlm botol ni pahit

ubat ni pahit gilerrrr - kena habeskan. seksa!
selesai cerita pasal ubat...
kakak aku pun bertanya kat staff dia....

kakak: "dik kereta kat luar tu kereta doktor ye?"
staff :"a'ah kak"
kakak: "besarnya kereta doktor"
staff tu cuma tersenyum...
selesai je dia masukkan ubat semua kat dlm plastik ...

aku:"berapa semua????"
bila dia cakap tu.. tebeliak mata aku ngan kakak aku...
klik utk tumbesaran



























aku ngan kakak aku : "mahalnya???"
padahal klinik biasa je tu.... dah mcm standard KPJ dan ni...
staff: "mmg mahal kak... ubat ni mahal sikit... tapi insyaallah..  pas akak makan, batuk akak akan elok "
aku: "patut la kereta doktor tu besar"
staff ~ cuma tersenyum kelat....

keluar je klinik...
aku tengok balik ubat2 yang dibagi...
dan aku tengok balik kereta yg awalnya tadi jadi keterujaan aku n kakak aku...

namun bertukar menjadi biasa je kereta tu kat mata kitorang....


persoalannya: apa motif sebenar staff dia tanya masa tengah check tekanan darah tu.. aku ni student atau dah bekerja?

nota kaki: bila kakak aku tanya kawan dia... berapa dia kena charge masa inject utk batuk.. kwn kakak aku kata dia kena seratus lebih jer.... ermmmm mungkin masa tu doktor pakai kereta buatan malaysia lagi kot!!

No comments: