Pages

Tuesday, November 22, 2011

Harimau Muda Mengaum.. eee Takut!!!!


Bola.. Bola... Bola
dulu Masa aku muda-muda..
zaman anak dara comel lote lagi..
langsung tak terfikir nak g berasak2 tengok bola segala jadah..
eee. bagi aku tu semua buang masa..
kusut,... bising,.. semak..... kotor

dulu, masa zaman sekolah2..
pakcik aku sorang ni mmg aktif sukan.. segala sukan dia masuk...
so bila ada liga ape2.. dia mesti dpt tiket free.
dan tiket free tu biasa nya dia simpan je...
dia pun tak pegi.. anak masih kecik2 lagi..
klu pegi mau diserampang ngan bini nye kot....

dlm keluarga aku... takde sorang pun yg berminat ngan bola..
apatah lagi nk g stadium..
minat bola sekadar bila masuk final dan org kampung dok cerita2...
masa tu je nak tengok...

bagi kitorang.. tengok kat rumah lagi bagus....
leh makan2...
leh baring2..
pernah dulu pakcik aku tu bawak mak ngan abah aku gi stadium..
sekali seumur hidup dia, mak aku dan abah aku....
balik dari stadium suara mak hilang..
mak kata best... sonok...
respon aku.. ermmmmm.....
bila tanya nak g lagi tak?
mak jawab "tak"... walaupun sonok tapi jiwanya bukan di situ...

jiran2 masa tu mmg giler bola...
macam masa zaman..

azman adnan....Bambang Pamungkas dan Ellie Aiboy..



yang tu je la yg aku kenal dulu sebab selalu sgt dorang2 ni sebut..
aku ni buta sejarah bola sikit (bukan sikit.. banyak jugak laa....)
mcm lagenda bola sepak...
 

Zainal Abidin, Mokhtar Dahari, Soh Chin Aun dan Santokh Singh...
teringat plak Maharajalawak Mega.. hehehe

..................................................

sekarng....
bila dah kawen ngan seorang ahli sukan..
aku ingat lagi masa mula-mula dia ajak aku g stadium tengok bola..
masa tu aku mmg tak nak..
tapi mengenangkan yg aku ni penakut duk rumah sorang2..
ikut jugak la terpaksa....

hari pertama aku melangkah masuk ke stadium selangor tu pun lepas setahun aku kawen ngan dia..
masa tu selangor lawan kelantan..
tu dia.. ramai nak mam...p
masa tu aku malu2 lagi nak g nengok..
dia g ngan geng dia.. aku sorang je pompuan masa tu...
dah tentu la malu.. i kan mmg pemalu... hehehe

aku rasa masa tu...aku la org paling pelik...
aku tengok sekeliling...
aku tak suka suasana masa tu...
asap rokok tok sah cakap la.. benci!
dah mcm duduk dlm tempat pembakaran sampah...
sampah....kulit kuaci.. besepah..
masa tu ramai giler manusia...
aku disuruh duduk atas kerusi..
laki aku duduk atas tangga ngan kawan2 nya..

bila selangor dpt gol masa tu..
aku rasa aku ni mcm seorang budak kecik ditinggalkan  dalam pasar ikan yg penuh sesak
dngan terpinga2 mencari mak yang hilang....
masa tu tak usah cakap la kegembiraan dorang semua....
semua bangun... angkat bendera.. pijak kerusi... berpelukan... ntah ape2 lagi la aksi2 nya
aku masih terpinga2..
aku tengok laki aku...
laki aku tengok aku.. dia menjerit...
berdiri!!.. jerit!!.. kita dapat golllll!!!
aku yg terpinga2..
duduk balik takde perasaan...
dia menjerit bagai tak mau....
sampai hilang2 suara segala....

keadaan tukar biasa balik...
tiba-tiba pengadil salahkan pemain selangor...
masa tu.. dorang dah kesetanan plak....
kerusi2 bahagian depan dicabut.
balik ke padang...
botol air mineral di campak ke padang...
segala ape semua nak dicampak..
terasa jugak la sejuk2 atas kepala bila makluk2 tu baling air ke depan... ciloko betul!!
langsung tak bertamadun betul...

balik je rumah..
aku cakap ngan laki aku..
"tak nak la pegi lagi.... bising.. busuk bau ketik..."
laki aku senyum je... mcm dpt agak je..

pastu bila ader game lagi dia ajak lagi aku...
aku pun pegi... terpaksa..
lama-lama jadi best plak...
sampai satu tahap aku pplak yg gila tanya laki aku bila ada game lagi..


masa ni tengok Final Piala FA 2009

sangat seronok tau tak bila team yang kita sokong tu menang... sangat seronok...
masa tu la kita leh release tension tau...

SELANGOR!!!!!!!!!!!!!!
menjerit sepuas hati...
tiasa siapa peduli....

penyakit ni terus berjangkit....

 dan terus berjangkit....


tapi sekarang...
mampu tengok kat umah je..
kesian kat anak aku nanti..
tempat tu pun belum sesuai utk dia lagi....
paper pun..
tahniah Malaysia...

Nota Kaki: tunggu gak sampai pukul 12 mlm tadi kot-kot PM umum cuti... :)

No comments: