Pages

Friday, November 25, 2011

Manusia Paling Malas


ihsan: google

Pada masa dahulu, ada sebuah kampung dimana semua rakyatnya amat rajin. tak de sorang pun yang malas. So pada satu hari, rajanya membuat pengumuman hendak mencari seorang yang malas. semasa perhimpunan itu, ada seorang lelaki mengaku paling malas.
katanya : "Saya adalah yang paling malas"
raja pun bertanya : "apa tahap malas awak?" 
kalau lelaki tersebut menjawab :"klu saya nak makan, ada orang suapkan saya"
 tiba-tiba datang seorang lelaki lagi....
"saya lebih malas dari dia tuanku"
Tuanku pun bertanya kepadanya :"sampai mana pula tahap malas awak?"
maka jawabnnya: "kalau saya makan pun, sampai ada orang tolong kunyahkan"

maka raja pun terdiam.....

Tiba-tiba muncul pula budak lelaki sambil berkata dgn slambe:
"Sayalah yang paling malas Tuanku"
Raja Pun bertanya : "bagaimana pula tahap kemalasan kamu"

budak tu menjawab......

"SAYA NAK CERITA PUN MALAS"

No comments: